Amadeo

Rehabilitacja Neurologiczna – terapia dłoni

Amadeo® to nowoczesny system służący do rehabilitacji kończyny górnej w ramach terapii przy użyciu robotów rehabilitacyjnych.

Amadeo - Terapia dłoni

Amadeo® to jedyny system mechatroniczny do rehabilitacji, który pozwala na indywidualny ruch poszczególnych palców, w tym kciuka.

Ćwiczenia ukierunkowane na osiągnięcie konkretnego celu, pomagają odzyskać utracone funkcje motoryczne u pacjentów z ograniczoną ruchomością palców lub dłoni. Dzięki urządzeniu Amadeo możemy przeprowadzić nie tylko analizę obecnego stanu pacjenta ale przede wszystkim wszechstronną terapię. Dzięki regulowanemu uchwytowi na przedramię system ten jest odpowiedni dla pacjentów w różnym wieku (dzieci już od 7-8 lat). Szyny odpowiadające za ruch palców można przestawiać, dostosowując tym samym urządzenie do pacjentów z różnymi szerokościami dłoni.

Specjalne dostawki na kciuki pozwalają na terapię zarówno lewej, jak i prawej ręki przy użyciu jednej maszyny. Pięć samoprzylepnych magnesów (w tym odpowiednio większy podkład na kciuk) odpowiada za szybkie podpięcie pacjenta do urządzenia.
Dzięki wygodnej, regulowanej konstrukcji całość nadaje się świetnie dla osób przebywających w pozycji siedzącej (np. wózki inwalidzkie – łatwy dostęp do urządzenia pozwala na ich bezproblemową rehabilitację).

Oprogramowanie

Zastosowany software pozwala na wybór ręki czy też wyłączenie konkretnych palców. Po przeprowadzonej kalibracji ustawiany jest zakres możliwego (pożądanego) do wykonania ruchu. Pod koniec ćwiczeń przedstawiany jest nam szczegółowy raport na temat wykonanej przez pacjenta pracy. Dzięki temu zachowujemy dużą aktywizację obszarów ciała objętych terapią. Dzięki mnogości czujników możliwy jest także szczegółowy pomiar mocy (zarówno przy zaciskaniu jak i otwieraniu dłoni czy konkretnych palców). Program jest w stanie zbadać, czy pacjent ćwiczy sam, czy też działa aktywnie/przeszkadza maszynie w wykonaniu prawidłowego wzorca ruchowego. Jeśli oprogramowanie wykryje, iż pacjent wykonuje czynność w konflikcie z założoną terapią, automatycznie wypnie dłoń z urządzenia.

Możliwości treningowe

  • CPM – automatyczny ruch palców (regulacja prędkości ruchu, zakresu, opcja wyłączenia poszczególnych palców, ruchu w „fali” czy też pracy synchronicznej, wybór palca początkowego fali, opcja naprzemiennego zamykania dłoni/kciuka)
  • tryb adaptacyjny – mówi pacjentowi, czy ma on zginać czy prostować dłoń/palce. Pacjent rusza kończyną, a gdy przestanie – urządzenie wspomoże go w dalszym ruchu
  • zakres ruchu – badanie możliwości ruchu dłonią, palcami

Najważniejsze korzyści systemu Amadeo®

  • Stała i ergonomiczna symulacja chwytu
  • Idealny do stosowania na wszystkich etapach rehabilitacji neurologicznej (ćwiczenia bierne, wspomagające, czynne i interaktywne)
  • Pomiar sił izometrycznych oraz zakresu ruchów, łatwy w obsłudze
  • Zintegrowany biofeedback w czasie rzeczywistym
  • Łatwe dostosowanie do różnych pacjentów

Praca z Amadeo®

 1. Indywidualne ustawienia

Jest tyle rodzajów dłoni ile ludzi. Amadeo® dostosowuje się do szerokości, długości dłoni oraz długości ramienia. Podstawa kończyny górnej jest ustawiana przez terapeutę i odciąża dłoń, przedramię i ramię pacjenta podczas treningu.

2. Ćwiczenia czynne i bierne

Po dopasowaniu palców i kciuka do właściwych uchwytów uruchamiane są automatyczne sekwencje ruchów. Pacjent może wykonywać ćwiczenia czynne i bierne w zależności od stopnia uszkodzenia układu nerwowego. Terapeuta dopasowuje terapię i ustawienia dla każdego pacjent indywidualnie.

  • Ćwiczenia bierne – urządzenie prowadzi ruch pasywny palców
  • Ćwiczenia czynne – trening jest dopasowany do możliwości pacjenta
  • Terapia interaktywna – ćwiczenia czynne wykonywane są w przestrzeni wirtualnej

3. Trening specjalistyczny

Amadeo® porusza palcami oraz kciukiem zgodnie z określonym wzorem . Ruchy mogą być wykonywane jednocześnie, jeden za drugim czy w różnych konfiguracjach . Niektóre palce mogą być całkowicie wyłączone, a zakres ruchomości może być ustawiany dla każdego palca osobno.

Dzięki temu terapeuta może dokładnie dostosować urządzenie do wszystkich ograniczeń jakienma pacjent.

4. Pomiary

Pacjent wykonuje ruchy w przestrzeni wirtualnej z udziałem Biofeedbacku opartego o informację wizualną i dźwiękową.

Zintegrowane czujniki pozwalają na zapisywanie oraz ocenę sił jakie wytwarzają palce. Dzięki temu proces terapeutyczny jest mierzalny i w prosty sposób możemy zaprezentować pacjentowi jakie poczynił postępy.


Film prezentujący możliwości systemu Armeo


Gry – terapie interaktywne

Ćwiczenia nastawione na konkretny cel zadaniowy połączony z biofeedbackiem wizualno-dźwiękowym oraz z czujnikami haptycznymi umożliwiają maksymalne zmotywowanie pacjenta. Moduły terapeutyczne mogą być kontrolowane zarówno poprzez czujniki siły jak i czujniki ruchu.

  • Indywidualne dopasowanie kontrolowanej przestrzeni dla każdego pacjenta.
  • Terapia dostosowana jest do maksymalnych możliwości pacjenta.
  • Różne poziomy trudności
  • Podsumowanie wyników po każdej sesji
  • Gry mogą być zatrzymane przez terapeutę w każdej chwili
  • Wyniki są zapisywane i odczytane w każdym momencie
  • Ćwiczenia w ramach koordynacji wzrokowo- ruchowej są włączone do wszystkich trybów ćwiczeniowych

 

Balon

balonCel: Kontrola ruchów, kontrola siły, koncentracja

Celem tej terapii jest wykonywanie dynamicznych sekwencji ruchów i użycie właściwej siły przez dłuższy okres czasu. Manewrujemy balonem pomiedzy przeszkodami i utrzymujemy wyznaczony kurs.

Ustawienia: liczba przeszkód, prędkość balonu, szerokość koszyka i zmiana strony.

 

Strażacy

strazacyCel: Kontrola siły, koncentracja, koordynacja, umiejętności motoryczne, ciągły skurcz

Celem jest osiągnięcie siły lub właściwego ruchu i utrzymanie go na właściwym poziomie.

Płomienie muszą być ugaszone strumieniem wody.

Ustawienia: liczba pożarów, czas potrzebny do ugaszenia, szerokość strumienia wody i zmiana strony.

 

Zbieranie jabłek

jablkaCel: Kontrola ruchów, kontrola siły, koncentracja, umiejętności motoryczne

Celem terapi jest powtórzenie sekwencji skoordynowanych ruchów lub wytworzenie właściwego poziomu siły. Spadające jabłka muszą być złapane do koszyka.

Ustawienia: liczba jabłek, prędkość spadania jabłek, wielkość koszyka i odwrócenie stron.

 

Strzelanie

strzelanieCel: Czas reakcji, zainicjowanie ruchu i koncentracja

Celem terapii jest właściwe rozpoczęcie ruchu lub wytworzenie siły na właściwym poziomie.

Puszki poruszają się po ekranie. Ruch we właściwym momencie umożliwia zestrzelenie puszek.

Ustawienia: Prędkość puszek, wielkość puszek, odwrócenie stron.

 

Segregowanie śmieci

smieciCel: Kontrola ruchów, ściskanie i rozluźnianie, kontrola siły, koncentracja, umiejętności motoryczne

Pacjent musi złapać różne śmieci i włożyć je do właściwego pojemnika. Musi osiągnąć wymagany poziom wytworzonej siły lub zakres ruchu, aby wykonać zadanie.

Ustawienia: Prędkość, ilość śmieci i odwrócenie stron.


Materiały marketingowe polskie
Ulotka reklamowa A4(PDF)
Amadeo Prezentacja PL(Powerpoint)